Återlämning/retur
När du köper varor från oss gäller alltid en ångerfrist på 14 dagar enligt den nuvarande lagen om distansavtal.
Dock erbjuder vi er hela 30 dagar från det att du mottog den beställda varan tills vi ej kan vi inte erbjuda dig återbetalning.
För att få göra en återlämning måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du mottog den.
Den måste också vara i originalförpackningen.
Flera typer av varor kan inte returneras, såsom intima eller hygieniska varor.
Köparen ansvarar för att betala eventuella fraktkostnader för den returnerade produkten samt att boka returen.
För att slutföra din retur krävs ett giltigt kvitto eller köpebevis som skickas via e-post till info@gooday.se för att få vidare instruktioner.
Om du har frågor angående återlämning av varor, vänligen mejla oss på info@gooday.se
Återbetalning
När din retur har mottagits och inspekterats kommer vi att skicka ett e-postmeddelande för att informera dig om att vi har mottagit din returnerade vara.
Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag av din återlämning.
Om returen blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.
Vi kan inte återbetala till ett konto som är annorlunda än det konto från vilket betalningen gjordes.
Återbetalningen kan ta upp till 1 vecka efter godkännande.
Felaktiga eller skadade varor
Har du fått hem en felaktig vara eller om produkten är skadad inne i kartong kommer Stockholm Projektgrupp AB följa svensk lag “Konsumentköplagen” (besök www.konsumentverket.se för att lära dig mer).
Om en vara är defekt har du enligt svensk lag rätt att begära återbetalning.
Kontakta oss på info@gooday.se för att meddela oss om din felaktiga vara genom att bifoga bild(er) som bevis på skadan.
Vid tvist
I händelse av tvister kommer vi att följa rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden.